Pressmeddelande efter vinst av konsumentpriset Blåslampan

Facebookgruppen Tågsemester som startats av Susanna Elfors 2014 blev årets vinnare av konsumentpriset Blåslampan som delas ut av Sveriges Konsumenter och tidningen Råd & Rön varje år.

Så här lyder juryns nominering:

“Facebookgruppen Tågsemester fyller en viktig funktion som idag saknas för den konsument som vill välja tåget som färdmedel ut i världen. I tider då flygandet måste minska är tåget ett självklart val och Tågsemesters över 25 000 medlemmar ger såväl inspiration som blixtsnabba råd. Gruppen kan lika enkelt ta dig igenom den ogenomträngliga djungel det kan vara att hitta rätt biljetter för en europasemester, som att hjälpa dig om du är strandad i Düsseldorf eller missade tåganslutningen i Degerfors. Susanna Elfors kan mycket väl genom sitt initiativ skapat världens mest dynamiska kundtjänst. För konsumenter och av konsumenter – lustfyllt, hållbart och konsumentvänligt i kvadrat.”

Susanna Elfors är mycket glad och stolt över nomineringen och att juryn utsett hennes initiativ till årets vinnare av Blåslampan. Nu har hon siktet inställt på att ta det engagemang och intresse som finns för tågsemester till en ny nivå. Därför har hon i dagarna startat företaget Rädda Världen HB tillsammans med sin frilansande kontorskollega Andreas Sidkvist. Genom företaget kommer de tillsammans att utveckla tågsemester.nu till en naturlig startplats för alla som vill resa med tåg på semestern. Just nu planerar de att arrangera en tågsemestermässa på Stockholms Centralstation för Facebookgruppens medlemmar och andra intresserade. Längre fram kan det bli tågcharter-resor, kick offer på tåg för företag eller annat som gruppens medlemmar efterfrågar.

Kontakt för fler frågor

Susanna Elfors, telefon 070-686 51 12‬, susanna@tagsemester.nu

Andreas Sidkvist, telefon 070 756 63 03, andreas@tagsemester.nu

Läs mer om priset här:

Läs mer om Tågsemester.nu och varför Facebookgruppen Tågsemester startades här.

Susanna Elfors tar emot konsumentpriset Blåslampan från konsumentminister Per Bolund och Örjan Brinkman ordf Sveriges Konsumenter och Råd & Rön

Här finns fler bilder på Susanna Elfors

790 visningar